Zgłoszenia na festiwal filmowy "Młodzi i Film" trwają. Zobacz oficjalny plakat

2020-02-25 10:06

Trwają zgłoszenia na najważniejszą imprezę filmową na Pomorzu Środkowym, czyli Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych "Młodzi i Film". Nabór filmów trwa do 17 kwietnia, trwają też intensywne prace nad 39 edycją festiwalu. Kilka dni temu organizatorzy opublikowali oficjalny plakat tegorocznego MiFu.

Zgłoszenia na festiwal Młodzi i Film otwarto 7 lutego

i

Autor: materiały prasowe/ Materiały prasowe Zgłoszenia na festiwal "Młodzi i Film" otwarto 7 lutego

Autorem tegorocznego plakatu jest Maks Bereski, który pod egidą © Plakiat od jedenastu lat prezentuje autorskie spojrzenie na plakat filmowy. Jest plakacistą i designerem, określanym mianem kontynuatora Polskiej Szkoły Plakatu.

Współpracował m.in. z NETFLIX, Warner Music Poland, Stowarzyszeniem Filmowców Polskich, Showmax, magazynem filmowym 'ekrany', No Sugar Films, Activision®, Medicine Everyday Therapy, Harper Collins Publishers i GrafConf; tworzy plakaty dla producentów filmowych, reżyserów, szkół filmowych i festiwali filmowych. Jest twórcą autorskiego sklepu The Plakiat Shop obejmującego ponad 200 zaprojektowanych tytułów filmowych.

Autorem tegorocznego plakatu festiwalowego jest Maks Bereski

i

Autor: Maks Bereski/ Materiały prasowe Autorem tegorocznego plakatu festiwalowego jest Maks Bereski

O tegorocznym plakacie Festiwalu Młodzi i Film artysta opowiada tak:

"Rolki filmowe jako schody przykryte czerwonym dywanem pnącym się w górę. Stworzenie poczucia galowości, filmowości, pewnego doniosłego wydarzenia. Podkreślenie słowa 'debiut' poprzez delikatne nawiązanie do „Kopciuszka”; to pierwsze kroki, podjęcie pewnej próby, wejście adepta sztuki filmowej 'na salony', do środowiska filmowego, na festiwal.

Kolory nawiązujące do wydarzenia: film, ciemne wnętrze kina, czerwony dywan, gala, kontrast barw. Nawiązania: vintage, Saul Bass, Polska Szkoła Plakatu, Sundance, dużo treści w minimalizmie formy. Plakatowość, motyw fali (morskie fale jako nawiązanie do nadbałtyckiego miasta Koszalin), Nowa Fala, motywy wiatru, ruchu. W tytule uniwersalność znaku schodów "//" działa jako litera "I". Odczucie dostojności momentu, mnogość interpretacyjna.

Klasyczne podejście do formy plakatu zgodne z założeniami marki © Plakiat: tu 3 barwy, uwypuklony pierwszy plan i symbol. Z pewnością nie chciałem tworzyć ilustracji, pozostaję wierny plakatowi. Zależało mi również na tym, by odbić się od utartego już symbolu oka i kamery, bo jest to przeeksploatowane przez wiele wydarzeń filmowych. Słowo ‘Koszalin’ również nawiązuje do czerwonego dywanu w alejce."

Mimo, że prace nad 39 edycją festiwalu trwają, znamy już parę szczegółów, m.in. wiemy, że z Teatru Variete Muza festiwalowe koncerty przeniosą się do klubu G38. Wiemy też, że zaplanowano 3 koncerty topowych polskich zespołów alternatywnych.