Zgłoszenia na festiwal Młodzi i Film otwarto 7 lutego

i

Autor: materiały prasowe Zgłoszenia na festiwal "Młodzi i Film" otwarto 7 lutego

Zgłoszenia na festiwal filmowy "Młodzi i Film" trwają. Zobacz oficjalny plakat

2020-02-25 10:06

Trwają zgłoszenia na najważniejszą imprezę filmową na Pomorzu Środkowym, czyli Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych "Młodzi i Film". Nabór filmów trwa do 17 kwietnia, trwają też intensywne prace nad 39 edycją festiwalu. Kilka dni temu organizatorzy opublikowali oficjalny plakat tegorocznego MiFu.

Autorem tegorocznego plakatu jest Maks Bereski, który pod egidą © Plakiat od jedenastu lat prezentuje autorskie spojrzenie na plakat filmowy. Jest plakacistą i designerem, określanym mianem kontynuatora Polskiej Szkoły Plakatu.

Współpracował m.in. z NETFLIX, Warner Music Poland, Stowarzyszeniem Filmowców Polskich, Showmax, magazynem filmowym 'ekrany', No Sugar Films, Activision®, Medicine Everyday Therapy, Harper Collins Publishers i GrafConf; tworzy plakaty dla producentów filmowych, reżyserów, szkół filmowych i festiwali filmowych. Jest twórcą autorskiego sklepu The Plakiat Shop obejmującego ponad 200 zaprojektowanych tytułów filmowych.

Autorem tegorocznego plakatu festiwalowego jest Maks Bereski

i

Autor: Maks Bereski Autorem tegorocznego plakatu festiwalowego jest Maks Bereski

O tegorocznym plakacie Festiwalu Młodzi i Film artysta opowiada tak:

"Rolki filmowe jako schody przykryte czerwonym dywanem pnącym się w górę. Stworzenie poczucia galowości, filmowości, pewnego doniosłego wydarzenia. Podkreślenie słowa 'debiut' poprzez delikatne nawiązanie do „Kopciuszka”; to pierwsze kroki, podjęcie pewnej próby, wejście adepta sztuki filmowej 'na salony', do środowiska filmowego, na festiwal.

Kolory nawiązujące do wydarzenia: film, ciemne wnętrze kina, czerwony dywan, gala, kontrast barw. Nawiązania: vintage, Saul Bass, Polska Szkoła Plakatu, Sundance, dużo treści w minimalizmie formy. Plakatowość, motyw fali (morskie fale jako nawiązanie do nadbałtyckiego miasta Koszalin), Nowa Fala, motywy wiatru, ruchu. W tytule uniwersalność znaku schodów "//" działa jako litera "I". Odczucie dostojności momentu, mnogość interpretacyjna.

Klasyczne podejście do formy plakatu zgodne z założeniami marki © Plakiat: tu 3 barwy, uwypuklony pierwszy plan i symbol. Z pewnością nie chciałem tworzyć ilustracji, pozostaję wierny plakatowi. Zależało mi również na tym, by odbić się od utartego już symbolu oka i kamery, bo jest to przeeksploatowane przez wiele wydarzeń filmowych. Słowo ‘Koszalin’ również nawiązuje do czerwonego dywanu w alejce."

Mimo, że prace nad 39 edycją festiwalu trwają, znamy już parę szczegółów, m.in. wiemy, że z Teatru Variete Muza festiwalowe koncerty przeniosą się do klubu G38. Wiemy też, że zaplanowano 3 koncerty topowych polskich zespołów alternatywnych.