Pasażerowie, żeby dostać się na perony będą musieli skorzystać ze specjalnie wytyczonej ścieżki przebiegającej przez parking znajdujący się po prawej stronie dworca (stojąc twarzą do dworca), a następnie nasypem kolejowym w kierunku peronów. O nowej organizacji ruchu będą informować specjalne znaki w żółto-czarnym kolorze.
Po poniedziałkowej zmianie organizacji ruchu rozpoczną się pierwsze prace rozbiórkowe budynku dworca od strony peronów. Po ich zakończeniu, w miejscu rozebranej części, zostanie ustawiony specjalny kontener („rękaw”) łączący dojście na perony po prawej stronie dworca z tunelem na perony. Po finalizacji prac nastąpi druga zmiana organizacji ruchu, która jest planowana na 23 czerwca. Droga dojścia na perony będzie przebiegała przez parking po prawej stronie dworca, a następnie przez „rękaw” i dotychczasowy tunel.
Polecany artykuł:
Rozbiórka i budowa nowego dworca w Koszalinie to koszt około 44 mln złotych. Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A. Dokumentację projektową opracowała pracownia TBI Architekci z Gdańska, a wykonawcą prac budowlanych jest Alstal Bydgoszcz. Planowany termin otwarcia nowego dworca w Koszalinie dla podróżnych to koniec 2024 roku.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!