Do Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej trafiły niewykorzystywane już przez PLK SA materiały nawierzchni kolejowej o wartości ponad 410 tys. zł. To ponad 4 km szyn wraz z kompletem zamocowań, m.in. śrubami, wkrętami, podkładkami żebrowymi.
Gdyby Towarzystwo chciało kupić szyny niezbędne do remontu toru, musiałoby wydać na wolnym rynku około 1,3 mln zł. Zaoszczędzone w ten sposób środki można wykorzystać na remonty zabytkowej infrastruktury. Przekazane przez PLK SA elementy zostaną wykorzystane już jesienią podczas remontu torowiska na odcinku Manowo - Rosnowo. Szyny na tym odcinku pochodzą w większości jeszcze z XIX w.
Towarzystwo Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej otrzymało w 2020 roku podobną darowiznę od PKP PLK S.A. w postaci zbędnych już materiałów kolejowych o wartości około 100 tys. zł. Są one wykorzystywane podczas prowadzonych prac remontowych na całym szlaku kolejowym, od Koszalina do Rosnowa.
Działające od 2005 r. Towarzystwo jest zarządcą infrastruktury i przewoźnikiem na zabytkowej, powstałej w 1898 r., linii kolei wąskotorowej Koszalin - Rosnowo - Bobolice.
Składy Towarzystwa Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej są prowadzone lokomotywą spalinową Lxd2, spalinowym wagonem silnikowym MBxd2 oraz lokomotywą parową Px48-3901. W 2022 r. Kolej przewiozła ponad 17 tys. pasażerów. Jest jedną z głównych atrakcji turystycznych województwa zachodniopomorskiego.
Jeśli jesteście świadkami ciekawego wydarzenia w Waszej okolicy, piszcie do nas i ślijcie zdjęcia na [email protected]!